Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

UHungdomskonferens

Publicerad 2013-11-10 13:38:12 i Allmänt,

I helgen har unga hörselskadade haft sin årliga ungdomskonferens denna gång i Stockholm på Bosön folkhögskola. Har varit på ungdomskonferenserna sedan 2003, missade ifjol men annars har jag varit med, så blivit en hel del. Denna gången blev jag dessutom inkallad som ledare hastigt och lustigt, men det funkade det med

Helgens tema har varit träning jag hälsa. Bland annat så har Kaj Pedersen föreläst om personlig utveckling, Cathrine Forsberg föreläst om tinnitus och Simon som vann programmet biggest loser föreläste om sin viktresa. Det har helt enkelt varit en bra och spännande blandning. Det har också varit en tävling mäster titel där vi tävlade i lag i fyra olika grenar. Bland annat skulle vi springa 200 m två gånger på så lika tid som möjligt, alltså en individuell mätning. Jag hade endast två sekunder skillnad mellan mina tider, så är jättenöjd. Och behöver jag nämna att mitt lag självklart vann hela tävlingen

Igår kväll firade vi UHs 20 åts jubileum som självständig organisation. Vi hade tecknspråksartisten Helena Westborn hos oss som teckade en sång och sedan visade en musikvideo. Vår uppgift var sedan att inspireras av henne och översätta samma sång som i videon. Vi arbetade i smågrupper och översatte vers för vers, jättekul. Sedan bjöds det på tårta.

Nu på väg hem trött men nöjd och glad efter helgen

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela