Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Inte samma chans

Publicerad 2013-05-06 21:06:53 i Allmänt,

http://www.ur.se/Produkter/175582-Inte-samma-chans?q=inte+samma+chans
 
Gick ett tv program härom kvällen som jag först såg reprisen av.

Programmet handlade om skolan och möjligheter till likvärdig utbildning för personer med hörselskada eller dövhet. Att många lärare har så stora bister i sitt teckenspråk att de med nöd och näppe kan kommunicera med eleverna. Skulle det vara acceptabelt att anställa en engelska lärare som inte kan engelska, nej knappast, varför skall döva då behöva acceptera att de har lärare som de inte kan kommunicera med, tycker att detta är upprörande, det gör mig så förbannad och gör att jag känner att det finns många saker som behöver förbättras.

 

Samhället har utvecklas enormt för döva och hörselskadade, men det finns lång väg kvar. Länka gärna in och kolla på programmet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela