Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Utbildning arbetsgivarfokus och matchning

Publicerad 2013-03-16 15:59:26 i Allmänt,

Varit i Stockholm onsdag till fredag på en utbildning som heter arbetsgivarfokus och matchning. Själva utbildnignen var sådär, visst, den kan säkert vara bra om man är helt nyanställd, men tyckte att det var rätt mycket "gammal skpåmat" ,men var ändå kul att träffa folk från andra förmedlingar och diskutera med dem.
 
Jag och en kollega åkte upp till Stockholm i onsdags morse. Utbildning hela dagen, sedan checka in på Comfort hotell, och visst, lite "comfort" var det allt. Hade räknat med att det skulle finnas både gym och bastu, men fanns inget av dem, lite surt....
 
Men finns det ignet gym så kan man ju inget göra, eller hur, då behöver jag inte heller gå och ha dåligt samvete över att jag inget tränar. Så istället blev det mat på tappas restaurang på onsdagskvällen och provade där på att drickaSangria som är som Spaniens nationaldricka, har aldrig testat detta förut. Drickan innehöll rött vin, gin, fanta och sprite. Var lite speciellt i smaken, men gott och lättdrucket=)
 
Torsdagskvällen virrade vi runt på stan och letade efter något ställe att käka på. Vi hade egentlien inte jättehöga krav, men attan vad svårt vi hade att hitta något. Hittade en restaurang som för visso såg rätt trevlig ut, men det kändes som om PRO hade årsmöte där, medelåldern verkade vara typ 70 år. Det slutade till sist på en amerikansk hamburgerestaurang, smade helt ok det med.
 
Var till en början besviken över att vi bodde på Comfort och inte på Amaranten som sist, där hade de gym, rummen var större, bättre frukost osv. Detta ångrade jag dock bara fram till fredags morgonen. En deltagasre berättade att hon hade haft vägglöss i sitt rum, under dagen framkom sedan att även andra utbildnignsdeltagare på andra kurser upplavt samma sak. Af gjorde slag i saken och sade upp sitt avtal med Amaranten, vi är ju en rätt stor kund, så är väl ett jätteslag för dem.
 
 

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2014-08-12 18:46:50

Hej! jag var också med på denna kursen och bodde på Amaranten. Vad jag vet bokas våra kollegor fortfarande in på detta hemska hotell...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela