Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Solglasögon

Publicerad 2013-03-11 15:31:26 i

Behöver ha mig ett par solglasögon, mycket på grund av att jag är väldigt bländningskänslig vilket även utretts hos ögonläkare. Min bländningskänslighet är förvisso ofarlig så tillvida att den inte beror på något farligt synfel, men kan ändå ställa till det en del.

Åkte ner till synsam där jag köpte mina senaste glasögon och bad att få en kopia på receptet. Gick sedan till smart eyes för att beställa polariserade glasögon. Dr har så att man får det andra paret för halva priset, så tja varför inte liksom.

Hittade två par bågar, ett par bruna och ett par svarta. Ville ha de brynande bruna glas, och de svarta med svarta. Visade sig dock att den bruna bågen inte funkade med mina styrkor. Har dels synfel, men även brytningsfel och skelning plus att jag nu ville ha solglas. Ja, lite mycket där:-) fick snällt leta efter en annan båge. Hittade en och känner mig väl hyfsat nöjd.

Mest av allt längtar jag efter att slippa denna bländning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela