Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Förgrömmade Försäkringskassa

Publicerad 2013-03-09 15:29:28 i

Kanske inte borde prata skit om en statlig myndighet när jag själv jobbar på en, men svårt att låta bli.

Jag har varit deltidssjukskriven sedan den 28 januari. Till ett börja med 25% sedan 50%. Förra veckan var det den sista februari. Loggar in på datorn och internetbanken för att betala månades räkningar. Lägger in räkning efter räkning och klickar på överför. Då ser jag att det endast finns drygt 1000kr kvar på mitt bankkonto. Kollar lite närmare och ser att jag Fått min lön, men inte ett öre från Försäkringskassan.

Jag har turen att ha fk i samma hus som min arbetsplats, vi delar dessutom kundtjänst. Går ut och pratar med den trevliga handläggaren L (ja, hon är faktiskt bra). Hon berättar att fk räknat min SGI (sjukpenninggrundande inkomst) på 2005 års inkomst. Var då som jag sist var sjukskriven mer än två veckor. Herregud, 2005, det var det året jag tog studenten och ja, min inkomst har ökat något sedan dess. De skulle nu beräkna om min SGI och det tar minst 30 dagar. Troligen inga pengar från FK förrän tidigast i början av april.

Jag tänker att jag ändå klarar mig, jag har fast jobb och lite undanstoppat, men tänk dem som lever knapert och det sen strular. Irriterande är situationen, jag vill lägga min energi på att bli frisk. Inte att bråka om uteblivna pengar

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela