Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Datakrånglets dag

Publicerad 2012-10-16 17:24:23 i Allmänt,

Denna dagen har inte varit min dag kopplat till data i alla fall, nja kanske inte annars heller..
 
Vaknade och kände att jag hade lite ont i halsen, inte jättefarligt men bestämde mig ändå för att det inte blir någon träning på ett par dagar. Åker till jobbet. Loggar in på datorn. Öppnar upp ett dokument som jag skrivit i förra veckan, ett lite större dokument som man inte skriver ihop på en minut direkt. Varpå datorn får ett ryck. Alla ikoner ändrar sig till word och då jag försöker öppna andra dokuemnt, spara det jag håller på med, ja göra någonting alls så kommer det bara upp massa konstiga bokstäver och siffror på skärmen, typ så här: qrv13 4fkjbdftuqwrt139nv, fattar ni något? Ne, det gjorde inte jag heller.
 
Letar upp nummret till IT support, som jag tack och lov har skrivit upp på papper, lite svårt att ringa dem annars när datorn inte fungera liksom. Ringer via tolk, bildtelefoni. Är kö har plats 6, väntar typ 15 minuter, kommer fram och samtalet bryts. Ringer upp igen, har plats 13.... Bestämmer mig för att det är dags för fika.
 
Fikar, ringer tillbaka, plats 4 i kön, bättre. Kommer fram efter typ 10 minuter, pratar med support och de lyckas efter typ 25 minuter fixa till min dator. Jippi. Kör sedan fem möten mer eller mindre på raken, skall sen dokumentera, vad händer? Jo, vårt datasystem ligger nere, kommer inte åt sökandeprofiker ingenting. Väntar kvar på jobbet ett par timmar ändå, har diverse småplock att fixa med, flexar sedan ut och åker hem..
 
Datorer alltså, inte ok..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela