Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Alkohol i Örebro

Publicerad 2012-06-24 13:07:33 i Allmänt,

Det pågår nu livliga diskussioner på NA (Nerikes allehanda) gällande intag av alkohol på offentliga platser i Örebro. Tidigare har det enligt lokala förordningar varit tillåtet att dricka alkohol på offentliga platser, men nu skall det förbjudas. Enligt polisen så gäller följande

"Vid förtäring av alkohol på offentlig plats gäller lokala föreskrifter. Varje kommun bestämmer alltså själv vilka regler som ska gälla. Observera att olika bestämmelser kan gälla för olika områden inom samma kommun.

Polisen kan utfärda ordningsbot om föreskrifterna inte efterföljs.

För att få reda på vilka regler som gäller vid alkoholförtäring på en specifik plats ska du kontakta kommunen.

Vid en offentlig tillställning på offentlig plats får alkohol inte förtäras om det inte sker vid tillståndsgiven servering (2§18 OL)."   www.polisen.se


Personligen kan jag känna att alkohol och offentliga platse rinte rikigt hör ihop, att folk sitter och festar i cenmtrala parker och så. Då det kan störa folk i omgivningen. Vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela