Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Bilens död

Publicerad 2012-01-03 20:07:47 i Allmänt,

I söndags körde jag från Enköping till Örebro med en bil fyllpackad med flyttsaker. Tänkte i förra veckan då det var kallt ute att vad min bil startar fint och bra, jo vars, peppar pepper säger jag bara...

Körde som sagt mot Örebro, det snöade och väglaget på motorvägen var dåligt, låg i ca 80 kilometer när bilen plötsligt började bete sig konstigt, varvräknaren skenade, varpå den stannade på noll, det samma gjorde sedan hastighetsmätaren... Därefter började bilen att rycka... Sedan dör allt, som tur är hade jag en rastplats där precis så jag kunde gå på rullen av den högt trafikerade motorvägen.. Bilen var stendöd, inte ens blinkersen fungerade...

Vad gör man i sådana lägen? Kontaktar pappa, men vad kan han göra 16 mil bort (bilen dog 1,5 mil utanför Örebro). Messar min kompis M.H som var snäll och ryckte ut för att hjälpa en nödställd Heléne. Vi började bogsera, men ingen hit i snömodden, istället parkerade vi bilen och åkte mot Örebro i M.Hs bil.. Lite jobbigt att överge min älskade bil, men vad skall man göra...

Igår kom mamma och morfar upp för att hjälpa mig.. Vi kopplade startkablar och fick igång bilen (trodde vi). Det gick utmärkt till Örebro men när jag sedan slog av på hastigheten inne i stan dog den två gånger på 300 meter, inte skoj.. Åkte sedan med den till verksataden och där är den kvar nu, ska få ett kostnadsförslag på reparationen så får vi se var det landar.. Om det blir för dyrt så får det bli skroten för den, men skulle dock ta emot, det är ju ändå min bil...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela