Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Intervju Mo gård

Publicerad 2011-03-15 09:46:53 i Allmänt,

Igår morse ringde min mobil när jag satt på vandrarhemmet i Stockholm, visade ett 010 nummer, hur skulle jag göra, skulle jag svara eller inte. Fattade på en gång att det rörde sog om arbetet jag sökt på Mo Gård resurscentrum utanför Finspång. Jo, jag blir ju tvungen att svara, annars ser det ju ännu konstigare ut. Svarade, lyckades fatta att de pratade om intervju, men inte när, hur var osv. Bad dem maila över information.

Fick info att det kommer vara et tmöte på torsdag kl 16 på Mo gård resurscentrum. Nu blev det panik, hur skall jag ta mig dit, och jag som måste till Hjo efter, hmm, hur löser man detta. Lösningen blev tillsist en svindyr envägsbil som jag hämtar i Örebro på torsdag lunch och sedan lämnar i Jönköping på kvällen. Nu hoppas jag bannemej att jag får tjänsten så att det är värt all möda med allt.

Sen visst, 8 mil enkel resa till jobbet är i längsta laget, men det skulle få gå i så fall, men måste förhandla mig till en ok lön om jag skall kunna pendla. håller på att maila banken här nu för att kolla upp möjligheterna till banklån för att köpa bil. Men där är också ett problem, hur dyt bil skall man köpa, vilket märke osv... Hmm, är nog lite frälst i de japanska modellerna, Honda eller Toyota med andra ord. Mycket tankar, mycket svammel.. Ne, nu måste jag samla mig och plugga lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela