Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Infon på Mo gård

Publicerad 2011-03-18 14:23:21 i Allmänt,

Igår var jag på Mo gård för information. Hela proceduren tog halva dagen. Hämtade hyrbil i Örebro vid lvart över tlv, en liten trevlig Clio blev det att köra. Dagen började bra redan här, mannen på biluthyrningsstället började stödteckna till mig när jag inte hörde vad han sade och han berättade att de hade två döva anställda på företaget och att personalen därav lärt sig lite tecken, kul det..

Hem, äta snabblunch och sedan iväg mot Finspång. Hade drygt åtta mil enkel resa och vägen är inte den bästa, men det flöt på i alla fall. Framme vid Mo gård resurscentrum kändes det väldigt fel, ringde och kollade upp det hela, var vid folkhögskolan inne i Finspång vi skulle vara, nu blev det bråttom. (Nästan) lagligt var jag 10 minuter senare på plats inne i Finspång på skolan. Rektor och biträdande rektor höll information för oss 11 deltagare om Mo gård och deras arbete och vision.

Sedan pratade de om vilka som ville och fick gå vidare för personliga intervjuer, jag får gå vidare, så skall dit på intervju samt få gå runt och titta lite mera vid nästa tillfälle, de skall höra av sig i nsta vecka om intervjutid. Om intervjuen går bra skall jag också genomgå den obligatoriska psykologundersökningen innan jag blir anställd, ettt test för att se vilka grundvärderingar jag har och sedan se om jag passar inom deras verksamhet eller inte.

Så med ndra ord gick gårdagens info bra, och jag går vidare i uttagningen..

Kommentarer

Postat av: Mitta

Publicerad 2011-03-19 11:28:24

Åh vad kul att du har gått vidare :) men kommer sakna dig på träningen sen! Vi komemr börja bygga så fort allting har blivit klart..men först bygglov o sen grävning.. hi hi kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela