Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Förändringens vindar

Publicerad 2011-12-01 16:42:38 i Allmänt,

Ja, förändringens vindar blåser. Den senaste tiden har jag gått och grubblat på en rad olika saker, jag har upptäckt att det finns två sidor av nästan allt. Ibland väger den ena sidan klart tyngre och besluten är lätta eller rent av självklara, ibland väger sidorna i stort sett jämnt, då blir det komplicerat.

Sedan i somras har jag arbetat som pedagog på Mogård resurscentrum i Enköping, ett arbete som jag trivs bra med. Har jättebra kollegor och vi har kul på arbetsplatsen. Kännner även att jag allt mer kommer in i arbetet med brukarna vilket givetvis är jätteskoj. Men sedan kommer vi till problemet, jag trivs inte i Enköping. Känner att jag inte har något socialt liv där, inga vänner som jag kan umgås med. Som gravt hörselskadad/döv som jag är så är det svårt att bara gå med i en förening eller så, det krävs nästan att vännerna behärskar teckenspråk för att kommunikationen skall fungera optimalt. Även om jag sedan den 1 augusti verkligen försökt att anpassa mig till mitt liv så har det inte gått, jag har kommit hem från jobbet, gråtit av ensamhet och kännt, jag mår inget bra av att bo här. Örebro har kännt som hemma och Enköping som en plats där jag har mitt jobb bara..

För cirka en månad sedan kände jag att jag inte orkade längre,jag ville bara tillbaka till Örebro. Så jag bestämde mig för att ta tillbaka lägenheten som jag hyrt ut i andra hand, samtidigt som jag sade upp min lägenhet i Enköping. Började också att söka arbete i Örebro, men med inställningen att får jag inget jobb på en gång så får jag väl pendla en period. I tisdags var jag på en intervju för en tjäsnt på elevkollektiv. Redan på eftermiddagen hörde de av sig att jag fått tjänsten vilket givetvis var jätteskoj. Igår tog jag sedan och sade upp mig, tyckte att det var jättejobbigt, har ändå trivts bra med mitt jobb..

Idag blev jag sedan uppringd av dövblindteamet som jag sökt en tjänst hos, de hade en telefonintervju, så får vi se vad det resulterar i.. Vill väldigt, väldigt gärna ha den tjänsten.. Så det väntas med andra ord förändring..

Kommentarer

Postat av: Sarah

Publicerad 2011-12-02 11:54:48

Så blev det nu! Vi pratade om det senaste gången vi sågs. Jag förstår dig verkligen. Skälet till varför jag stannade här efter gymnasiet, är att jag trivs bra här och har ett socialt liv. Men å andra sidan längtar jag Skåne ofta. :)



Jag träffade dem för ett tag sedan då berättade de att de behöver en ny tjänst och jag hoppas att du får den! Du vore perfekt för tjänsten! De har tillochmed frågat mig för ett par år sedan om jag känner någon med socionomutbildning som är teckenspråkig. Det spelar ingen roll om personen är döv, hörselskadad eller hörande. Det visar sig att behovet av någon sådan person finns! Och personen är DU!

Postat av: Helene

Publicerad 2011-12-02 18:04:10

Ja, det blev så. Känns jättekluvet, berättat det för flera kollegor idag och det skedde under tårar, men samtidigt är det sociala livet väldigt viktigt



Håller tummarna för db teamet nu, om jag inte får det så blir det kollektivet

Postat av: Marre

Publicerad 2011-12-08 11:00:10

Känner igen mig, det är verkligen svåra val man ställs för ibland... Men oftast känns det lite lättare när man väl bestämt sig för man ska göra.



Mitt dilemma är nog lite det motsatta: jag trivs jättebra där jag bor, men det är glest med jobb.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela