Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Födelsedagsfirande och besök från barndomstider

Publicerad 2010-10-31 12:50:40 i Allmänt,

I fredags träffade jag H.H för att gå till Wongs och käka för att fira min födelsedag lite, var mycket trevligt måste jag säga. Satt och åt länge, tre och en halv timma, både mat och efterrätt, även ett glas rött till maten vilket inte alls var fel. Sedan gick vi vidare till en pub, före detta Björnstugan, men de har bytt ägare nu, så det kändes fint och bra där. köpte en drink och satt och pratade bort en stund. Jag är ute så sällan, så kände att jag verkligen ville unna mig detta nu.

Sedan gick vi nedåt stationen, jag skulle möta upp S.J som kom in med ett tåg kl 23. vid järntorget träffade jag två gamla lärare från Gateskola, lustigt att träffa dem där, men skoj.. Pratade några ord.. Gick ner till stationen, vinkade hej då till H.H och mötte upp S.J. Bussen hem och sedan hann vi inte med så mycket mera den dagen.

Igår promenerade vi til lstan, mötte upp S.B en annan kompis från Hjo som kom upp med tåget bara över dagen. Blev sedan fika på stan, en sväng i affärer och sedan hem för att äta en sen lunch vid halv fyra. Min mat och sovklocka rubbades rejält dä=) Kul att sitta och prata låänge med dem, även om vi inte träffas så ofta nu för tiden så har vi alltid saker att prata om och diksutera, härligt med sådana människor.. Följde sedan S.B till tåget på kvällen igen.. Och jag och S.J hyrde en film. Hem, lagade mat, kollade på filmen och sedan till sängs. Vann ju en timmes sömn i natt också, sådant borde vi göra lite oftare, att vinna sömn är ju verkligen perfekt=)

Promenerade ner till stan med S.J nupå morgonen, hon tog tåget hem.. Sedan har jag fixat lite här hemma på förmiddagen. Nu funderar jag på om jag skall försöka styrketräna lite, är småförkyld, men känner ändå att jag måste göra något. Blir ingen konditionsträning på några dagar till, men litestyrka kanske...

Kommentarer

Postat av: Susanne

Publicerad 2010-11-01 08:14:45

Låter som en bra helg :) ibland behöver man bara ro om sig själv och inte vara så himla aktiv med allt! kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela