Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Muktangan

Publicerad 2010-03-21 07:22:48 i Allmänt,

Denna vecka har vi besökt Muktangan ett hem för missbrukare här i Pune. Innan besöket så hade jag väldigt höga förväntningar, men tyvärr så måste jag säga att jag har blivit lite besviken. Jag tycker att mycket av de de sa bara var blaha, blaha, det här kan vi redan.. Kändes lite som att flera av föreläsningarna låg på gymnasienivå och inte på universitetsnivå. Men det var ändå spännande att se platsen och att se att Sverige och Indien arbetar väldigt lika gällande missbruk. En fråga som jag måste fundera över också är om jag anser att missbruk är en sjukdom eller inte. Kommer behöva ta ställning i den frågan innan jag kommer ut som socionom.

Annars har veckan rullat på och faktiskt gått väldigt fort. Åtta veckor sedan jag kom till Indien nu, fyra veckor kvar. Börjar faktiskt känna mig lite stressad över att det är så kort tid kvar och så mycket som skall hinnas med. Men skall se till att njuta nu de sista veckorna. Veckan har ägnats åt shopping, födelsdagsfirande av Linda i gruppen som blev 30 osv. En trevlig och bra vecka.

Ikväll drar vimed nattåget mot Hyderabad, skall också bli spännande. Föreläsningarn nästa vecka handlar mycket om religion och sådana konflikter, intressant, ser fram mot det..

Kommentarer

Postat av: anna-panna

Publicerad 2010-03-21 19:24:52

sjukdom eller inte. Den frågan lyfte jag ju upp i höstas, bara för att skapa lite funderingar, men då var det ju ingen i klassen som hoppade på den funderingen. Men tror det är bra att veta vad man själv anser i den frågan. Frågan är ju lite om människan har en fri vilja eller inte...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela