Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Teceknspråkslägret Västanvik

Publicerad 2010-07-12 17:54:34 i Allmänt,

Jag har haft två helt underbara veckor, först en vecka på UH: s teckenspråksläger på Västanviks folkhögskola i Leksand där jag jobbade som föreståndare samt som lärare för nybörjargruppen. Upptäckte att det faktiskt var riktigt skoj att undervisa teckensrpåk, kanske hag ahr valt fle utbildning, kanske borde bli lärare iställlet=) Ne, då kommer säkert trivas jättebra som socinom också, men var skoj att prova på undervisning lite grann... Han även med att prata lite med gamla bekanta från västanviks perioden. Säga vad amn säga vill, men det är alltid lika skoj att komma tillbaka till Västanvik för en vecka eller två, känns som mitt andra hem.

Under veckan hann jag också med att bada i Siljan två gånger, inte jättevarmt, men gick i alla fall... Sedan måste jag berätta om diplomutdelningen. Vi i UH har en tradition att vi vid varje lägerslut delar ut diplom, man blir då veckans någonting som känneteckenar en själv. Deltagrna ville även dela ut diplom till oss ledare, jag var fröberedd på detta, så jag hade skrivit ut en extra bunt diplom. I år blev det dock något konstigt på mitt diplom, närmare bestämt veckans permobilsit.. Hur kommer sig då detta? Jo, vi hade en tjej som sitter i rullstol (permobil) som var emd på lägret. En kväll fick alla som ville pröva att köra denna maskin, den körs med en joistick (hur det nu stavas). och var minst sagt svårkörd. Jag körde ett varv i rummet på låghastighet, ändå hade jag problem att svänga. Efter ett varv skulle vi öka hastigheten, och det blev ju som sagt inte lättare för mig. jag skrek sväng, nej, inte så osv. precis som att en permobil skulle lyssna på mig, ne.. precis.. jag krockade med en dörr, välte en stol, ja ingenting gick bra i min vilda körning... men skoj det var det=) Därav blev jag veckans permobilist...

Veckan var aknonbra, var nöjd med lägret, härliga leare, bra deltagare och fantastiskt duktiga tolkar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela