Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Göteborg två helger i rad..

Publicerad 2010-08-15 18:54:01 i Allmänt,

Jag har fått storstadsspader, besökt Göteborg två helger i rad. Förra veckan var jag nere och besökte barndomskompisen S.J. som numera bor och pluggar i Göteborg. Var jätteskoj att ses igen, var ett år sedan sist så det var verkligen på tiden. Men är konstigt när amn besöker sina barndomsvänner, det kan vara jättelängesedan man sågs, men ändå så känns det på något sätt som igår, man hittar samtalsämnen och det blir aldrig tyst och konstigt, härligt. Förra veckan passade jag och S.J på att åka ut till havet och bada lite också, underbart skönt, det bästa med allt. Blev också lite mat på avenyn och en fika på det mysiga cafeet Fröken Olsson, kan rekomendera det fiket om ni besöker storsdatden någotn gång.

Igår var det Göteborg som gällde igen, vad gjorde jag denna gång då? Jo besökte K.E och käkade lunch. mycket trevligt, även denna kompis var det längesedan jag träffade. Käkade, pratade en massa, gick en sväng på nordstan och vinkade sedan av henne på centralen. Själv fortsatte ajg och träffade en annan kompis A.R längesedan jag träffade honom också. Blev en sväng på Göteborgskalaset, vi fick syn på två andra döva som vi båda kände som satt och käkade, så vi slog oss ner där en stund. Sedan tog vi spårvanen till liseberg och drack öl. Konstigt det där med öl, vintertid inomhus så är jag inte så förtjust i det. men sommartid och en uteservering, då är det faktiskt supergott=) Blev sedan tåget hem redan kl 20 igår kväll, skulle ju upp pigg och fräsch idag igen för att jobba...

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-08-16 00:41:14

Jag läser. kikar in i din blogg även om jag inte alltid skriver kommentar är jag flitig läsare.

PRecis som du skriver är bloggen ett minne... =)

Postat av: Heléne

Publicerad 2010-08-18 13:25:49

Vem är du läsare då?=)

Postat av: Lickan

Publicerad 2010-08-18 14:57:44

Sorry det ska stå lickan i den förra inlägget...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela