Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

En vecka kvar

Publicerad 2010-04-14 11:23:18 i Allmänt,

En vecka kvar i Indien, sedan bär det av hem till kalla Sverige igen. Känns konstig att det är så kort tid kvar, egentligen har jag bara sex dagar kvar här i Pune, åker härifrån på tisdag kväll.

Satt idag på morgonen och funderade över vad jag upplevt under min praktik, och det är otroligt många olika saker. Jag funderade över vecka för vecka vad vi har gjort unde rperioden här, första veckan var det mest att lära känna stan, köpa indiska kläder, lära oss hur man korsar gatan utan att bli överkörd, försöka komma över jet-laget osv..

Andra veckan var vi på universitetet. Då hade vi föreläsningart, besökte en indiska familj och åt lunch med dem, var ute på landet och besökte en by, besökte dövskola, hem för HIV positiva barn osv.

Tredje veckan besökte vi skola, matutdelning till fattiga barn, hem för HIV positiva vuxna, hem för missbrukare, hem för barn till prostituerade, slumområdet osv. En intressant vecka då praktiekn kom igång på allvar.

Vecka fyra var vi i Bombay som medvetna turister, besökte olika turistplatser, försökte få ett litet grepp om denna gigantiska stad. Är roligt att ha besökt Bombai, men ingen plats jag längtar tillbaka till.

Femte veckan var vi i Thane och besökte IPH, jobbade med psykosk ohälsa, besökte mentalsjukhus, hade föreläsningar kopplade till temat. En intressant vecka...

Sjätte och sjunde veckan hade vi vår efterlängtade ledighet, den tillbringade vi på Goa..

Åttonde veckan var vi på Muktangan, ett hem för missbrukare här i Pune.

Nionde veckan var vi i Hyderabad på HMI, en intressant vecka med religion och religionskonflikterpå schamat.

Tionde veckan var vi här i Pune och besökte prostituerade, var ett hemskt besök, det som har satt djupast spår hos mig tor jag, men intressant.

Elfte veckan var vi i tribalbyn Aine samt att vi hade reiki här i Pune.

Tolfte veckan, här är vi nu, vi har seminarium, skriver raporter och skall ha konstterapi. Och snart är praktiken slut. Känns konstigt. Jag har upplevt så mycket, jag ångrar inte en dag att jag ansökte, men det skall också bli skönt att komma hem till Sverige igen. Skönt att träffa alla er där hemma, skönt att få lite mer privatliv.. Egen lägenhet, min säng, tvättmaskin, badkar med varmvatten..

Om en vecka då kommer jag.. Mot sverige..

Kommentarer

Postat av: Leif

Publicerad 2010-04-16 09:22:39

Hej, hoppas sista veckan blir bra och att vulkanvädret på island inte ställer till det för mycket med din hemresa. Ligger vinden på mot norra europa och vulkanen fortfarande pyr ut aska nästa vecka så lär det bli rejäla störningar i flygtrafiken (och kaotiskt i tågtrafiken pga alla extra resenärer som normalt flyger).

Postat av: Leif

Publicerad 2010-04-16 09:31:39

Brittisk prognos 18 timmar framåt i tiden som smhi länkar till. (se URL/Bloggadress)

Postat av: Anna Märtha

Publicerad 2010-04-17 23:45:34

Hej! Vill bara säga att du är välkommen hem sverige nästa vecka, hoppas att vi hörs/ses snart:) Kram A-M!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela