Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Vårdagjämning

Publicerad 2009-03-20 19:07:15 i Allmänt,

Idag är dag och natt lika långa, ett ytterligare bevis på att det börjar gå mot ljusare tider, skönt. Tycker i och för sig att varje årstid har sin tjusning, men våren är något speciell, det blir grönt, kvällarna blir allt längre, det blir varmare ute, ja visst är det underbart. Nästa vecka ställer vi ju om klockan också, så då blir det ännu längre kvällar. Visserligen förlorar vi en timma på morgonen istället, men samtidigt, jag som är morgonmänniska skall väl klara det galant eller?


I veckan, vad har jag gjort då. Jo i onsdags var det tenta plugg med AH. Vi gick igenom gamla tentor och resonerade kring svaren. Det var bra, tror att vi både tycker det. Man tänker på olika sätt och genom att resonera och diskutera tror jag att man får med sig mera kunskap. Sedan blev det en sväng till IKEA på eftermiddagen. Handlade inte mycket, lite fler galgar blev det i alla fall. Har som projekt att få ordning i min klädgarderob, se hur jag lyckas med det på sikt =)


Igår var jag uppe i ottan minst sagt. 04,20 ringde väckarklockan. Nog för att jag är morgonmänniska, men tjugo över fyra, det är inte morgon, det är natt. Hade sovit dåligt på natten också, var nog lite rädd för att försova mig tror jag, och därav sov oroligt. Sedan blev det att ta hyrbilen, en Audi A4 kombi som jag blev lite förälskad i, trevlig bil att köra det där. Hämtade sedan DHB: arna och begav oss mot Uppsala. Plockade upp två till på Uppsala central och åkte sedan för att besöka CI - teamet där. Besöket gick väl bra, de hade väl inte den inställningen till teckenspråket som jag hoppats på, men visst, vi kunde diskutera lite med dem i alla fall. Fattar inte varför de skall vara så orala när det gäller språkval.. ja ja.......


Blev sedan en sväng till Friskis & Svettis igår kväll. Skivstång/kondition var det igår, första gången jag var med på det. Men det var ett bra pass, så kan nog bli flera gånger framöver tror jag. Idag har jag varit och köpt några nya blommor och blomkrukor och sedan planterat om en del växter. Tyckte att de såg så ledsna ut innan, men nu ser de piggare ut igen. Lite återupplivningsförsök lönar sig med andra ord =)


Sedan har jag också fått ett positivt mail idag. Det var från överläkaren på Öronmottagningen här i Örebro. De hade fått svaren på min balansundersökning nu som jag gjorde i Lindesberg för drygt två veckor sedan. Svaren var bra och Örebro ser inga hinder för ett till implantat. Nu sitter jag och väntar på mail från Göteborg, blir ju ändå de som får bestämma hur det kommer att bli. Men nu är det ju helg, så får ju mail från dem tidigast måndag. Och det kan dröja många dagar till också innan jag hör något från dem, läkare kan ju vara lite sega ibland när det gäller att fatta beslut i saker och ting.


Nu skall jag dricka lite varmt te. Och sedan blir det att njuta av helgen och hoppas att det fina vädret håller i sig. Kan ju ta någon promenad mellan tenta pluggandet i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela