Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Lär känna mig bättre genom 50 frågor

Publicerad 2009-03-22 19:44:16 i Allmänt,

1. Tre namn jag lyssnar till:
Lyssnar nog bara till Heléne faktiskt


2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Min envishet, har jag bestämt för något så gör jag det, oavsett vad andra tycker och tänker om saken.


3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Blir min envishet här också. Den kan ju vara negativ också, ibland måste man ge sig och inse sina begränsningar.


4. Detta är jag rädd för:
Att det skall hända mina nära och kära något.


5. Tre saker jag vill ha varje dag:
minst en timmas lugn och ro där jag kan göra precis det jag känner för, en skön natts sömn, en bra frukost


6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
 åka skridskor, ta det lugnt, prata engelska

7. Detta tycker jag om att göra:
träna, stressa runt kors och tvärs i landet, ta en promenad, träffa vännerna, dricka te och mysa framför tv: n

8. Detta vill jag göra just nu:
Plugga, men måste, tentar på tisdag. 

9. Bästa känslan:
Att vara glad och lycklig över att känna att man presterat något bra

10. Värsta känslan:
 Sviken

11. Följande egenskaper ser jag gärna att min partner har:
Lyhörd, snäll, romantisk

12. Är jag kär just nu:
Nej

13. Jag vill gifta mig:
Absolut, men ser ingen panik med det. Gäller att träffa den rätte först

14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör:
Hoppa fallskärm, åka till Australien, vara husägare

15. Min käraste ägodel:
hmm, svår fråga. Är ingen människa som hakar upp mig på saker egentligen. Men datorn gillar jag starkt, skulle nog inte klara mig utan den. Är totalt oteknisk på datorer, men bra att ha, det är den =)

16. Något jag vill ha i present:
presentkort på massage

17. Detta har jag på mig just nu:
Svarta träningsbyxor och cerise träningströja. Kom hem från träningen nyss så kläderna är kvar på  

18. Favoritkläder:
ett par snygga jeans och någon snygg tröja

19. Favoritdjur:
Katt, häst

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Lyssnar sällan till musik, kanske har sin giltig förklaring med tanke på min hörsel. Men om jag lyssnar blir det mest ballader eller det som går på radion

21. Tre av mina favoritlåtar för tillfället:
Omöjligt att svara på, lyssnar som sagt så ytterst lite på musik


22. Skola - roligaste/tråkigaste ämne:
Roligaste: Matte
Tråkigaste: Engelska

23. Stjärntecken:
Skorpion


24. En bok jag gillar:
Samtliga deckare av Marie Jungstedt är grymt bra


25. En film jag gillar:

Olika typer av deckare, Wallanderfilmerna med Kurt Henriksson är några av favoriterna

26. TV-program jag gillar:

Svår fråga igen, jag som knappt kollar på tv. Men de få gånger jag kollar blir det väl typ nyheterna, kalla fata om det är något intressant som skall tas upp, Sveriges värsta bilförare när min släkting var med som kartläsare och sedan lite på program där de renoverar hus och inreder. Var det något svar på frågan?
 
27. Favoritdoft:
På parfym  cool water, annars gillar jag när det lukar vår ute, man känner den specialla doften av blommorna som börjar slå ut, underbart

28. Detta äter jag gärna:
Lax eller kyckling

29. Dricker helst:
Loka, rött samt vitt vin

30. Favoritgodis:
Daim

31. Hit vill jag gärna åka på semester:
Dröm resmålet skulle vara Australien. Men om jag skall svara något realistiskt, någon stans som jag skulle kunna resa till som student så Visby eller Tylösand.

32. Färgen på mina ögon:
Blågröna

33. Min längd:
173,7 noga mätt med radar på Universeum ifjol =)

34. Jag tror på:
Att allt som inte dödar stärker

35. Jag spelar:
TV- spel, saxofon. Är faktiskt rätt duktig på att spela saxofon

36. Person jag beundrar:
Oj, oj, oj, det är många det. Alla människor som trots svårigheter i livet kämpar på och vägrar att ge upp trots att de har så mycket emot sig.

37. Så här bor jag:
I en tvåa i Örebro

38. Antal döda krukväxter i hemmet:
Inga, planterade faktiskt om mina blommor nu i veckan samt köpte några till. Har faktisk 13 växter här hemma, alla i levande format

39. Det här tänder mig:
mörkhåriga killar med blå ögon, snyggt klädda utan att för den skull vara jätteuppklädda

40. Det här gör mig avtänd:
Sliskiga killar, brr...


41. Favoritfärg:
Blå


42. Favoritcitat:
" Det som inte dödar stärker"


43. En hemlighet jag vet:
Avslöjar jag ju inte här, då blir det ju ingen hemlighet längre

44. Den bästa present jag fått:
Är mycket som jag fått som varit otroligt bra. En av sakerna som jag spontant kommer på är det som jag fick från mina föräldrar förra veckan. Ne mini pc. Men sedan kan jag bli väldigt glad över det lilla också. En blomma eller en chokladkaka är jätteroligt att få också.


45. Senast köpta skiva:
Funderar på när jag sist köpte en skiva, det är flera år sen det. Kollar här och ser skivan "absolut lugna favoriter" tror den är den sista, och det är två år sen jag köpte den tror jag.

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
håret

47. Det jag är minst nöjd över med mitt utseende är:
Mina kraftiga lår

48. Udda förmåga/egenskap:
Min knäppa med min högra fot, dock inte med vänster

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
En katt, äta, sova, spinna, det låter skönt eller hur

50. Två personer jag vill ska göra detta test:
Hmm... Brorsan vore intressant att se vad han svarar. För övrigt, nja vet inte, skulle väl vara intressant att en hela massa människor gör det, ett sätt att lära känna folk lite bättre ju =)

Kommentarer

Postat av: towe

Publicerad 2009-03-22 19:47:59

fin blogg du har!

kolla gärna in min:

http://ttowie.blogg.se

skulle vara roligt och höra dina åsikter om det jag skriver :)!

Postat av: Natasha Roxy

Publicerad 2009-03-22 20:00:56

coolt inlägg:D!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela