Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Summering av 2008

Publicerad 2009-01-02 13:23:18 i Allmänt,

Under 2008 har en hel del hänt i mitt liv, har tagit nya steg in i vuxenlivet och mycket har blivit väldigt bra. Försöker här sammanfatta vad som hänt:


  • 2 januari hämtade jag nyckel till min nya lägenhet i Örebro
  • Flyttade en strax därefter. Var ett kaos till att börja med då lägenheten ej var färdig renoverad. Men det ordnade sig tillsist och blev fint och bra
  • Började på Socionomprogrammet och lärde känna en massa nya och trevliga människor
  • Skriver min första tenta som jag missar, en otrolig besvikelse där
  • Gick in i förbundsstyrelsen i unga hörselskadade, tidigare bara jobbat på lokalnivå. Men måste säga att jag trivs väldigt bra med att sitta på riksnivå och jobba också
  • Läger ledare på ungdomsläger i Göteborg på Bohus Björkö
  • Läger ledare på teckenspråks läger i Leksand
  • Sommar jobbar på Fagerhult och monterar lampor för sjunde året i rad
  • Åker med UH till Gotland på Almedalsveckan och driver våra intressepolitiska frågor. också den första gången i livet som jag kommer till Gotland
  • Börjar ett nytt extra jobb som personlig assistent där jag fortfarande jobbar en del helger. Trivs jättebra
  • Börjar föreläsa om mitt liv som hörselskadad, att förlora hörsel och så, varit ute vid tre olika tillfällen och gjort det varav en gång på Västanviks folkhögskola i Leksand, blev en superföreläsning där, känner mig nöjd
  • Får problem med mitt Cochlea implantat och har tvingats resa till Göteborg flera olika gånger med det
  • Är fadder på nollningen på universitetet
  • Känner mer och mer att jag trivs i Örebro, känner också at jag tror att socionom är rätt yrke för mig
  • Börjar undervisa några kompisar, och kompisars kompisar i teckenspråk på kvällarna
  • Firar julhelgen hemma med familjen och mor samt farföräldrar i Hjo
  • Firar nyår med kompisar i Örebro

Skulle nog kunna fylla på med hur mycket som helst här tror jag. Men tror att jag måste begränsa mig lite också. Men kort sagt så har 2008 varit ett bra år, känner mig i huvudsak nöjd med året. Bara att hoppas att även 2009 blir ett bra år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela