Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Styrelsekurs, sjukdom och kompisbesök

Publicerad 2009-01-31 20:57:05 i Allmänt,

Det här kommer att bli ett jättelångt inlägg för den som orkar att läsa, skall nog göra lite underrubriker för att få något som när struktur på det hela. Skulle också vara skoj om ni som läser min blogg lämnar ett litet spår efter er, skulle vara intressant att veta vilka ni är =)

  

Styrelsekursen:

Förra vecka var jag iväg på Wiks folkhögskola utanför Uppsala. Det var UH som ordnade en styrelsekurs och jag och T skulle jobba som ledare. På fredag morgonen hämtade jag ut vår hyrbil, en Saab 93, helt ok bil förutom att tändningslåset sitter ju hel knasigt, ja det är ju en Saab som sagt. Det förstaproblemet var att de inte godtog T som chaufför då man skall meddela vid bokningen att man skall vara två st till att köra. Konstigt men.. sedan var det dags för oss att åka till Coop och investera i kvällsgodis, chips, läsk, ja massa ned olika saker blev det minst sagt.  


Vi tuffade sedan iväg mot storstaden Stockholm. Skulle till kansliet fört att hämta saker. Hade lånat pappas GPS vilket jag trodde skulle vara smart och bra, man kan ju leva på hoppet i alla fall. Dock så upptäckte jag att en GPS som inte är uppdaterad på några år inte är så bra att använda i Sthlm, vi körde fel, och fel igen, och enkelriktat, och bussfil, ja säg allt. Nu körde jag inte mot enkelriktat eller i bussfilen, men det var nära ibland =) ja , ja vi hittade kansliet i alla fall, efter många om och men.


Åt lite lunch, packade bilen och började rulla iväg igen. Använde GPS som lurade in oss på massa konstiga småvägar, och isiga var de, halt, men skoj, tycker om hala småvägar, blir lite utmaning i körningen. Tror dock inte att mina passagerare njöt lika mycket av situationen. Framme på Wik förberedde vi lite och sen kom deltagarna och mina tolkar. Just det tolkar ja, hade turen eller oturen hur man nu vill se det att få två tolkar från Örebro universitet. De är jättebra båda, men känns lite konstigt att de tolkar mig privat, blir liksom lite fel.....


Sedan under kvällen l3kte vi lite, satt och pratade, spelade spel och hade trevligt, så som UH brukar vara. Jag fick också köra in till Uppsala några gånger under kvällen och hämta folk, men det fungerade bra.


Helgen hade sedan flera intressanta föreläsningar och diskussioner.... Lägger in lite bilder från helgen nedan.







  

Sjuk:

I söndags kväll när jag kom hem kände jag mig väldigt trött. Inte så konstigt när man har hållit igång en hel helg tänkte jag, och la mig och sov tidigt. I måndags vaknade jag med feber och illamående. Länge sedan jag mådde så dåligt faktiskt, jag som aldrig brukar vara sjuk. Men det blev sängen hela dagen. Sen på tisdagen var jag hyfsat på benen igen, skönt att det gick så snabbt över. I onsdags var jag sedan tillbaka i skolbänken igen med nya friska tag =)

  

Kompisbesök:

Igår fredag kom två kompisar från Hjo hit, SB och SJ. Vi har varit kompisar sedan många år tillbaka och har faktiskt tack och lov lyckats hålla kontakten trots att vi flyttat och varit iväg kors och tvärs i landet. De kom upp med tåget vid 15 tiden, vi åkte hem till mig, fikade med macka och min egenhändigt bakade morotskaka. Sedan blev det en promenad här runt området innan vi gick hem och började fixa med maten. Vi åt, pratade en massa strunt och hade trevligt.


Fram på kvällen åkte vi ner till stan. Gick in på en restaurang, köpte lite att dricka och satt och tjatade. Åkte sedan hem tidigt, men vi hade det trevligt ute i alla fall.


Idag åkte vi ner till stan på förmiddagen. Gick både i affärer och på markanden. Gjorde faktiskt en del fynd måste jag säga. Köpte en tröja, en blus och en kjol. 70 % på allt, då är det skoj att shoppa loss, man får ju en del för pengarna  =) Åkte sedan hem, fixade lunchen och så. Sedan i eftermiddag tog vi bussen ner till stan igen och de tog tåget tillbaka till Hjo. Själv tog jag en promenad hem vilket var jätteskönt. Har ju inte tränat nu i veckan när jag varit sjuk, och har verkligen saknat det. Besöket var jättetrevligt, tack för att ni kom tjejer..

Kommentarer

Postat av: Gudrun

Publicerad 2009-02-02 23:04:03

Jag blir så förvirrad när folk skriver GPS... det är ju mina initialer, fast med efternamnen i fel ordning. Jaja... nån gång vänjer jag mig väl. :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela