Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Hej mitt vinterland

Publicerad 2009-12-20 15:35:30 i Allmänt,

Ja, vad passar bättre som rubrik än detta. Är hemma i Hjo nu, kom hit i fredagskväll. Jobabde sedan igår och idag har hela familjen varit i falköping och handlat julmat. känns lite konstigt att det är så nära jul, ett år går fortare, och fortare ju äldre man blir, ha ha, lät rikigt gamal där=)

Men uppe mot Tidaholm var det så underbart fint väder idag, kallt ja, - 11 grader, men snö på träden och alldelses vitt ute. Är så sådan som julen skall vara. Hoppas nu bara att det håller i sig fram till julafton..

Ne, nu säger D.L att vi skall fika med kaffe och pepparkakor..
Lägger in texten på sången till dagens rubrik, tycker att den stämmer in ganska så bra..


Hej, mitt vinterland, nu är jag här
Nu biter frosten i min kind ty kall är kvällen
Hej, mitt vinterland, se månen där
Den lyser kyligt trind på mörka himlapällen

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela