Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

"Tomte tok gardinder"

Publicerad 2008-11-21 19:14:18 i Allmänt,

Har lite träningsvärk idag, men positivt på ett sätt, man märker ju att onsdagens kick boxning gett något i alla fall. Jag och M var nere och körde ett pass, var jätteskojigt, vi skall dit om två veckor igen tänkte vi.


Annars åkte jag hem till Hjo igår passade perfekt att åka hemåt nu. Dels är det pappas födelsedag, och sen är jag mer eller mindre ledig från Universitetet fram till den 2 december. Skönt att vi jobbat på med grupparbetet så pass bra att det i princip är helt klart nu. Sen blir det opponering den 2, spännande. Idag har jag varit med farmor och farfar i stan, tänkte köpa jul gardiner till vardagsrummet. Hittade ett par röda med tomtar på som jag tyckte om, dessutom var namnet på dem rätt kul "tomte tok gardiner". Lite skoj =)


Kom att tänka på en annan lite kul sak, när jag ändvände ".....". Vad kallar du sådana tecken? Jag brukar kalla dem citationstecken, men en tolk på Universitetet skulle taltolka mig när jag tecknade det, och hennes tal tolkning på detta blev snuffar, lite kul, och h0n har fått höra det mer än en gång sen under veckan.


Nu blir det en lugn helg i Hjo, sen tillbaka till Örebro på måndag igen, hämta min tenta då också, ska bli spännande, hoppas bara att den är godkänd..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela