Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Första dagen på HRF kongressen

Publicerad 2008-05-22 21:45:10 i Allmänt,

Ja idag har det minst sagt varit fullt ös hela dagen, men har varit otroligt kul också. Har varit nere på HRF kongressen hela dagen, och gud vad jag är imponerad av HRF: s jobb med att planera detta, helt otroligt att få allt att klaffa så bra.


Dagen har varvats med att sitta och lyssna på olika föreläsare, lyssna på invigningstal, tal från olika föreningar, bland annat så talade UH:s ordförande, är jätteimponerad bra jobbat. Och sen har det blivit att stå vid UH:s bord och dela ut olika broschyrer, prata med folk och försöka att vara allmänt trevlig. Vet inte hur många papper jag delat ut om tvåspråkigheten nu idag t.ex. men kan lova att det är många, säkert flera hundra.


Dock tog jag en liten paus från kongressen i eftermiddag och stack iväg på möte med handikappsamordnaren på universitetet. Och hör och häpna, jag blev faktiskt riktigt positivt överraskad, inte illa va =) I höst kommer jag troligtvis att få mera stöd i min utbildning i form av individuell handledning, kan då få lite hjälp att klara av alla att förstå alla de besvarliga texterna och så.


Sedan ikväll blev det att åka tillbaka till Conventum igen, och då var det mingel middag som gällde. Var trevligt att snacka med en massa olika människor och flera var intresserade att diskutera med oss i UH. Nu blir det att sova och ladda batterierna inför imorgon, vilket betyder en till kongress dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela