Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Fest i Trollhättan

Publicerad 2008-06-01 16:26:13 i Allmänt,

I helgen har jag åkt söder ut, närmare bestämt till Trollhättan för att fira en kompis som blev 25. Åkte i fredags förmiddag från Örebro, och kom fram på eftermiddagen. Blev en hel del tåg byten, kommit på att Trollhättan och Örebro inte ligger så bra i förhållande till varandra. Men, men kom fram i alla fall väl och allt.


Sen blev det en tur i mataffären på eftermiddagen, hjälpas åt och handla allt som skulle köpas in inför födelsedagsfesten. Fast gick rätt smidigt ändå, blir ju effektivt när man är tre personer till att jobba.


Igår kom ytterligare en kompis från Örebro ner som skulle vara med på festen, trevligt att träffa även henen igen. Dagen ägnades sedan åt en del festförberedelser, blåsa en massa ballonger och så.


Sedan kom ytterligare två kompis till K som skulle vara med på festen, vi avnjöt tårta, öppnade paketen och gick sedan gick till bowlingen. Bowlade sedan i en timma och kan ju inte direkt skryta över resultatet, men hade skoj i alla fall 104 poäng blev den bästa serien, och den fick jag väl vara rätt nöjd med i och för sig. Efter bowlingen blev det mat på restaurang, jättegott och trevligt.


Väl ute i friska luften igen diskuterade vi vad vi skulle hitta på resten av kvällen. Förslaget att hyra en film kom upp och det ställde alla på. Promenerade iväg till stan, men där kom jag in och förstörde deras tanke, tycker inte att man skall sitta inne och kolla på film när det är 25 grader ute, jag kanske är tråkig, men så funkar jag. Men de andra ställde dock på mitt förslag att vi skulle vara ute. Så blev att köpa med sig lite frukt, gå hem och spela kubb, ett mycket bättre alternativ om man jämför med bowlingen måste jag säga.


Nu idag har jag åkt hem till föräldrarna, tänkte vara hemma här och skriva tenta nu, hoppas att det går bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela