Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Jobb från Örebro

Publicerad 2012-02-16 07:13:52 i Allmänt,

Ända sedan jag började jobba (har jobbat fem veckor) på arbetsförmedlingen i Lindesberg så har jag då och då jobbat från Örebro kontoret. Den största anledningen till detta är helt enkelt att vi är så många i Lindesberg så att det varit svårt med platsen. Nu har jag dock fått mitt eget kontor, men valde igår ändå att jobba från Örebro, följde då med dövkonsulenterna. Skulle vara med ute i direktservice DS igår förmiddag och ta emot eventuella döva som kommer in. Men någon döv såg vi inte röken av den första en timman och femtiosju minuterna så jag och dövkonsulenten satte oss i ett rum och pratade. Hon berättade vad dövkonsulenten jobbar med och vi hade trevliga diskussioner. Roligt var också att hon pratade om att hon tyckte att jag egentligen borde jobba i Örebro med tanke på min teckenspråkskompetens och är ju precis det som jag på sikt vill. Inte så att jag vantrivs i Lindesberg, nej, men slippa pendla samt få jobba i en mer teckenspråkig miljö.. Dövkonsulenten frågade sedan ö vad jag skulle ägna mig år på eftermiddagen och sa då att jag inte visste. Hon fixade så att jag fick följa med en teckenspråkig personal ut på ett kundbesök, jätteroligt. Den personalen är själv hörselskadad och hon berättade att min ena chef varit i kontakt med henne innan jag börjat för att höra lite om hjälpmedel och så, chefen hade nog varit lite nervös för hur det skulle bli med en döv i gänget. Nu hade chefen kontaktat henne igen och sagt att det här går ju jättebra, så var skoj att höra. Men som sagt, Örebro är målet på sikt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela