Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Vänner

Publicerad 2012-04-21 10:50:49 i Allmänt,

Jag har funderat över det där med vänner och kompisar, hur ofta man ses, om man ses för att man vill det eller för att man "måste". Också funderat kring kraven, hur ofta bör man ses, hur långt skall man vara beredd att åka för en kort träff osv. Jag har många vänner/kompisar som bor utspritt i landet, skulle gärna umgås med flera av er mycket mer, men avståndet sätter käppar i hjulen. Att åka 15 mil enkel väg för en timmas fika är inte så effektivt, det skulle innebära fyra timmar i bilen  och ca 550 kr i bensin pengar, missförstå mig inte, men jag sådana saker blir svåra att göra allt för ofta.

Jag känner mig lite nere efter folks kritik att vi aldrig träffas, men vem har ansvaret? Jag tycker båda, man får åka varannan gång, ju längre avståndet är destå längre tid innan får man boka, det krävs mer planering. Och sedan måste man ha respekt för att den andra kan ha annat för sig, att man får fråga både en och två gånger om olika förslag på tider och datum. Men att bara kritisera, jag tar åt mig och blir ledsen.

Känner mig lite gnällig nu, men ville skriva av mig det här... Ni är många därute som jag gärna skulle vilja träffa oftare, men tid, pengar osv gör att det ibland blir begränsat... Men kom ihåg, ni finns där

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela