Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Grattis brorsan

Publicerad 2012-04-14 11:06:10 i Allmänt,

Nej, han har inte födelsedag.. Inte förrän första maj och det är inte det jag syftar på i detta inlägg. Nej, istället har han fått praktikplats på ett tryckeri i Tibro i sex veckor, och om det går bra, ja då kommer det därefter att bli vanlig anställning. Han har varit arbetslös så lång tid, snart tre år och arbetsförmedlingen har inte gjort så värst mycket för att hjälpa honom måste jag påstå. Nu för ca en och en halv månad sedan när han åkte dit så hade jag sammanställt en rad med frågor. Brorsan sa något i stil med att min syster som jobbar på Arbetsförmedlingen i Lindesberg undrar över det, och det, och det. Och plötsligt blev det en himla fart på sakerna. Det blev mer insatser, hjälp att hitta praktik osv..

Dessutom har brorsan skaffat bil, nyare och bättre bil än mig dessutom, ja lite avundsjuk, men skall försöka byta själv i slutet av sommaren, höst..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela