Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

GI mat

Publicerad 2011-08-14 15:00:23 i Allmänt,

Har bestämt mig för att försöka följa GI metoden så mycket som möjligt nu i fyra veckor. Den största anledningen till detta är min mage som krånglar en del. Misstänker ibland att det kan vara gluten jag är känslig mot eller laktos. Pratade med läkaren och han rekommenderade mig att prova att i möjligaste mån utesluta gluten en period. Blir då inget vanligt bröd och så. Tänkte att jag provar att köra på GI recept en period, får se hur det går. Någon som har tips på recept?

Kommentarer

Postat av: sofie

Publicerad 2011-08-14 21:45:10

Roligt läsa ditt inlägg om dyket, övrigt om det med GI mat så visst kan du prova glutenfri mjöl men baka precis som vanligt o följa olika bröd recept. ibland finns det recept på det glutenfria brödpaketet.

Övrigt kolla på nätet... annars så kan du satsa på bröd som du långtidjäser (1-2 dygn) som gör att syrat som finns i vita mjölet reduceras ganska kraftigt och blir då snällare mot magen... hoppas du hittar nåt som fungerar.

Alternativ kör laktosfritt..det funkar på mig!



KRAM!

Postat av: Malin

Publicerad 2011-08-15 13:18:45

Jag har ett tips på en bok som heter "Klaras goda gi dagar" (tror jag, blev lite osäker nu...men den är lila iaf). Den har bilder och en hel del goda recept :) Frukostar, mat och efterrätter och förklaringar och tips i allmänhet. Kul att läsa om dykningen ska jag passa på att säga :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela