Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Resultatet av mitt opererade öga

Publicerad 2011-04-15 05:49:14 i Allmänt,



Så här blev som sagt resultatet av mitt opererade öga, lite rött. skaver och rinner, men fungerade ändå helt ok.
Kom ner till sjukhuset igår morse kl 7,15, fick byta om till sjukhuskläder, fick lugnande och de satte kanyl i armen för att jag skulle få dropp. De hade dock inte tänkt till riktigt då de bokade tolken, för hon stack vid halv nio och då var jag inte klar för att gå till operatioen, men vi hittade en slöterska som tecknade hyfsat, så hon ställde upp och tolkade efter att den riktigta tolken stuckit, snällt.

Blev sövd runt kvart i nio, konstigt att jag alltid har samma känsla vid narkosen, tänker alltid, jag somar inte, jag blir int trött, men somnade gjorde jag till sist och vaknade två och en halv timma senare. Såg nästan inget på vänster öga och allt var dubbelt, men mådde för övrigt ok, var inte speciellt yr, inget illamående utan bara trött. Somnade till några gånger om igen och sedan vaknade jag v att jag var blöt, blöt av blod. Droppet hade lossnat så mitt blod rann snällt ut genom kanylen, ringde på klockan och fick hjälp att få dit det igen. Denna incident utspelade sig edan ytterligare två gånger, så var ganska nedblodad till sist=)

Upp till avdelningen, sova lite till, få middag och få hjälp att tvätta ögat. Såg allt dubbelt och det värkte lite, men lyckades ta mig upp och gå lite. Fick middag och blev sedan utskriven. A.H kom och mötte mig på sjukhuset, tack, skönt för då behövde jag inte ta bussen själv när jag inte mådde prima. Hem och fikade, kollade sedan tentaresultatet, fick VG på siste tentan,så otroligt stolt och glad.

Blev sedan mat på Brickeberg med mamma, gott.. Hem och kolla på hockeymatchen och se Färjestad ta sms guld, inte illa det.. Blev kanonbra..

Nu blir det Leksand över helgen för årsmöte med Unga hörselskadade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela