Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Plugga inte på Örebro universitet om du är döv

Publicerad 2010-10-21 21:56:09 i Allmänt,

Jag menar mina ord faktiskt, är just nu förbannad och det är just i denna situation som jag är den bästa bloggaren, ett bra sätt att kunna uttrycka sin frustration för olika saker är att faktiskt skriva ner dem..

Det som gör mig sur idag är ett mail från handikappsamordnaren på Universitetet. Jag skall nu skriva min c-uppsats tillsammans med en kursare, hon kan tsp ganska bra, vi tecknar och pratar i en salig blandning oss emellan vilket fungerar ganska bra. Men det är vid studierna viktigt flr mig att få använda tsp för att kunna uttrycka mig och inte minst för att få inforamtion. Lika viktigt är det för min kompis att få använda svenska språket för att uttrycka sig på bästa möjliga sätt. Att skriva uppsats är inget som går på två timamr precis, många studenter sitter 50-60 timmar i veckan. Jag lede in tolkbeställning på ca 30 timmar i veckan, men fick nu till svar från universitetet att ca 10 timmar i veckan kan vara mera rimligt. Hur skall vi kommunicera övrig tid då? Med papper och penna, eller skall jag avläsa? Eller skall min klasskompis tvingas teckna? När vi ändå är i farten kan vi väl tvinga övriga studenter att kommunicera på engelska bara för rättvisans skull, skall vi ha kommunikationsproblem är det mer rättvist om övriga också har det.

Håller just nu på att skriva ihop ett mail till universitetet, inte fina ord och uttryck jag använder där, de får en hel del skit av mig, men varför skall man alltid hålla tyst, ne då jag tänker strida för mian rättigheter, kanske kommer att ångra mitt val, men just nu skiter jag i det, vill ha min utbildning och vill använda de fyra fantastiska tolkar som jag faktiskt har..

Kommentarer

Postat av: Marre

Publicerad 2010-10-22 08:53:41

Jag tycker att du gör helt rätt! Kämpa på!

Postat av: Jossy

Publicerad 2010-10-22 09:17:04

Typiskt, men det har också gjort att jag valde att jobba själv, för att slippa bråka sådan saker...



Jag tog ut mitt examen till sist.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela