Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Boliviaföreläsning

Publicerad 2010-11-19 06:42:20 i Allmänt,

Hörselskadades Riksförbund HRF har besök av två kvinnor från Bolivia under denna veckan. Igår blev ajg tillfrågad om jag ville ställa upp och föreläsa om CI och mina erfarenheter utifrån det. Självklart kunde jg göra det, jag skulle ändå till Stockholm idag, så det blev inget extra resande heller, bara en natt i Stockholm. Föreläsningen kändes bra, dock kändes det lite lustigt med den spansktalande tolken som var med... Jag tecknade, tecenspråkstolkarna översättaa till talad svenska som spanska tolken sedan simultant översatte till spanskt tal. Ja, det var intressant och en ny erfaranhet minst sagt..

Efter föreläsningen var det mingel i HRFs lokal, det kom folk även från andra organisationer och det blev lite diskussioner. Dock droppade folk av väldigt snabbt, så efter endast en timma var det inte många som var kvar. Lite trist, men så kan det vara ibland. Så blev en kväll på vandrhemmet för min del, svara på alla mailen, och ja, de var många, över 40 stycken..

Nu är jag uppe på benen igen och laddad för att jag skall till Stockholms slott.. Väntar på att frukosten skall öppna så man kan få i sig lite käk..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela