Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Pappersinsamling

Publicerad 2010-06-12 17:17:00 i Allmänt,

Igår drabbades jag av någon slags överskottsenergi eller något annat allvarligt fel=) Cykelklubben i Hjo skulle ha pappersinsamlign idag och jag erbjöd mig frivilligt att föjla med och plocka papper trots att jag inte ens är medlem i klubben. Pappa blev självklart jätteglad att jag ville ställa upp, han ringde till de ansra i klubben och frågade om det var ok att jag följde med och det var det självklart, de var bara tacksamma för lite extra hjälp. Jag och pappa åkte in på morongen, hjälpte till att tömma av en balvagn med papper. blir itrriterad på alla människor som bara slänger i löst papper, som inte lägger det i kassar eller buntar ihop det med band. Sedan sall pappren slängas i vita kassar, inte i de som är bruna rakt igenom (men de som är vita på utsidan pch bruna på insidan är ok). Alla kassar som är helt bruna måste vi tömma ut innehållet i, kassarna får inte gå med i insamlingen, detta är ett heltidsarbete...
Sedan åkte jag och pappa och en till gubbe iväg i en liten lastbil och plockade papper som stod vid hurportarna i bostadsområden. Blev en hel del plockat, bort till återvinningsstationen och tömma flaket ibland, ut och plocka igen. belv rätt bra motion till sist, har hävt många kassar idag, men var inte direkt något tråkigt jobb och som sagt lite motion skadar ju inte.. Nu är jag halvtrött och sitter hemma och slöar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela