Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Vi är folk och skall ha en riktig gran=)

Publicerad 2010-12-11 18:51:29 i Allmänt,

Igår eftermiddag fick jag ett desperat sms från brosan om att mamma och pappa diskuterade att köpa plastgran. Han frågade mig vad jag tyckte och vi kom fram till att vi var helt överens om saken. Julgranen är minst lika viktig som skinkan och den skall vara äkta, ingen ful platgran här inte..

Vi messade vidare en del och jag fick även sms från pappa där de diksuterade om vilken typ av gran de skulle införskaffa. Jag hotade dem med att inte komma hem till jul om de skall ha plast..

Sedan får jag ett lite roligt sms från brorsan som ungefär skrev: " Fan, klart att vi skall ha en riktig gran. Vi har ju redan en liten platgran, Pelles gran. Men vi är ju folk, så vi måste ha en riktig, platgranar är ju för katter".

Ja vi har en liten. liten platgran på typ 40 cm som vi brukar ha på golvet i gillestugan och säga att det är katten, Pelles gran, var denna som brorsan syftade på=)

Så ingen jul utan riktig gran..


Bild google

Kommentarer

Postat av: Johanna Svedberg

Publicerad 2010-12-13 10:48:54



S Isf är jag och maken inte riktigt folk, för vi kör med plastgran i år... och tidigare år har vi inte haft nån gran alls. ;)

Men jag har ett argument: makens systerson är allergisk, och de hälsar på oss i jul, så det är därför. =)

Men nog tusen skulle man hellre ha riktig - som doftar så gott och som barrar så fint. ;)



God jul på dig!



kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela