Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Konferensen i Vänersborg

Publicerad 2009-10-31 11:03:13 i Allmänt,

Skall passa    på att uppdatera lite vad som hänt i mitt liv de senaste dagarna också. I tisdags var jag på konferensen i Vänersborg,. Var trevligt på många sätt och jag träffade många intressanta människor att diskutera med. Föreläsningarna var överlag intressanta, speciellt föreläsningen från språk rådet som dessutom hölls på teckenspråk tyckte jag var extra intressant. Alltid kul när man får informationen på en gång och slippa gå via tolk.

Sedan på eftermiddagen så fick jag skjuts av en snäll kvinna tillbaka till hotellet. Gick in på rummet och bestämde mig snart för att gå ut igen för att ta ut pengar till kvällens middag. I korridoren möts jag av en konferensdeltagare som var lite uppspelt, det hade blivit något fel med bokningen så hon stod där utan rum. Hon frågade om hon möjligtvis kunde få sova på bäddsoffan i mitt rum, och ja, självklart fick hon det, kan ju inte kräva att hon skulle sova ute liksom. Så fick plötsligt en rumskompis, men hon var jättetrevlig och det blev många och långa intressant diskussioner den kvällen.

Vi var också iväg och åt italiensk buffé på kvällen. Jättegott och trevligt. Men något som förvånar mig är faktiskt hut bristande kunskaper en del lärare har som undervisar hörande elever på gymnasienivå. De gör fel på ägo och hjälpverb hela tiden och gick inte att ha en konversation med dem, skrämmande. Samtidigt fanns det dem som var jätteduktiga och de skall ha stort beröm för det.

Dagarna i Vänersborg kan sammanfattas som mycket trevliga och bra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela