Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Svamp och blåbärsplockning

Publicerad 2009-07-27 13:18:20 i Allmänt,

Idag har jag, farmor i och farfar varit iväg till skogen och plockat totalt över 10 liter blåbär och ca 2 liter svamp. Härligt. Har nu rensat och förvällt svampen och skall strax börja ta itu med blåbären. Det enda som är tråkigt är att rensa blåbären, är så grymt segt. Men farmor har lovart att hjälpa mig, så skall ner dit nu vid halv två och fixa lite med det.


Sedan ikväll skall jag jobba några timmar, närmare bestämt fyra. Så blir en kort arbetskväll, men kan vara skönt det också.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-07-30 22:31:57

Visst är det segt att rensa blåbär men det är supergott att äta blåbär med socker och mjölk i en tallrik eller göra en blåbärspaj med vanlijsås till.

Håller du med?

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-07-30 22:33:08

Förlåt det var jag Lickan som skrev detta ovanför ...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela