Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Beställt tid för synundersökning nu

Publicerad 2009-07-21 16:41:01 i Allmänt,

Idag har det varit full rulle hela dagen. Klev upp strax efter klockan sex åt frukost och åkte in till Skövde för att ljudträna med det nya implantatet. Träningen gick väl sådär, en del saker gick bättre, andra ganska dåligt. Hörselvården säger att jag skall fokusera mera på det jag lyckas höra istället för det som jag missar, men det är lättare sagt än gjort, har kanske lite höga krav på mig själv där.


Sedan kände jag ett stort behov av kaffe, så blev in på Mc Donalds (det enda som var öppet då) och köpa en kopp. Sedan blev det dags att börja kolla vad nya glasögon kostar. Kan inte använda de gamla nu när jag har dubbla implantat, bågarna blir för tjocka. Var inne på tre olika ställen för att få lite granna att jämföra priserna med och hittade ett som var billigast. Då får jag också två par vilket kan vara lit skoj. Så har bokat tid för synundersökning nu den 7 augusti, känner mig duktig som har bokat


Sedan fick jag ett sms från A.H. som frågade om vi kunde ta en fika. Och det kunde vi ju självklart, en andra kopp med kaffe för dagen smakade ju inte fel det heller =)


Hem och äta lunch och sedan iväg och jobba ett kort pass på bara ett par timmar. Nu planerar jag att gå ut på en liten promenad här i blåsten. Kan vara skönt att komma ut lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela