Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Almedalen

Publicerad 2009-07-03 09:57:48 i Allmänt,

Sitter i Stockholm just nu på vandrarhemmet på Fridhemsplan ochnjuter av regnet som öster ned utanför fönstret, och ja jag faktiskt njuter av det, det är sant. Jag kom tillbaka till fastlandet igår kväll igen efter några roliga men otroligt intensiva dagar på Gotland och Almedalsveckan.

I söndagskväll direkt efter tsplägret stressade jag och I:E. iväg till Stockholm och sedan vidare ut till Nynäshamn för att ta färjan mot Gotland. vi kom fram till vår lilla lägenhet på 33 kvm där vi skulle bo tre personer fram till torsdagen. Vi skall ändå inte klaga, de andra från UH var fyra stycken på 29 kvm så=)

På måndagmorgonen drog allt igång med full fart. Vi träffade SDU, som vi skulle samarbeta emd under veckan och fick våra fina t-shirt, jag får nog ta en bild på dem senare och lägga upp här på bloggen tror jag. Sedan var det dags att köra igång och gå på seminarier för UH: s räkning. För min del har det blivit en del skolseminarium där de diskuterar kring alla elevers lika rättigheter i skolan och så, intressant och lärorikt. Är också kul att se hur de olika personerna som håller i seminarien reagerar då de skall ha en tolk med på scenen, en del är positiva, medan andra helst vill ha tolken stående i ett hörn eller att de inte alls skall finnas med på scenen, ja sådnat ser det ut.

Vädret under veckan har varit väldigt skönt, nästan lite för varmt, jag vill egentligen inte klaga på värmen, och jag tycker om värme också, men 30 grader, det är lite i mesta laget helt klart.

Nu skall jag packa de sista sakerna och sedan ta tåget mot Örebro, skall bli skönt att komma hem, och att få sova.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela