Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Allergisk reaktion och flummföreläsningar

Publicerad 2009-01-20 18:00:38 i Allmänt,

Ja nu är det minst sagt fullt upp, det rullar på väldigt fort just nu, händer lite för mycket i mitt liv känner jag, har inte riktigt tiden att plugga och göra det som jag borde, men det löser väl sig någon gång det också får vi hoppas.


Allt det röriga började i söndags. Först skulle jag sticka till Lerum på styrelsemöte med Knuten. Men mötet var tvunget att ställas in pga. sjukdom inom styrelsen, och de tär ju fullt förståligt, är man sjuk så är man. Samtidigt som det var trist, vi hade verkligen behövt ha det där mötet. Vi får försöka att bena ut alla problem via mail nu helt enkelt. Istället tillbringade jag söndagen hos familjen hemma i Hjo, det var skönt det också, att var hemma och ta det lite lugnt, det behövde jag efter en intensiv vecka.


Sen på eftermiddagen kom morbror ut och fikade, jag åkte sedan med honom in till Hjo och sen tog buss till Skövde och tåget mot Örebro. När jag kom in på tåget såg jag nötter på golvet, och folk som åt nötter också för den delen. Jag vet ju om min allergi, det är inget nytt. Men dum som man är så struntar man ju i det, sätter sig ner och försöker vara lugn och tänka att det nog går vägen denna gång. Och det gjorde det ju också, eller ja, delvis. Kliade i halsen, ögonen och så, men klarade mig rätt ok. Bytte tåg i Hallsberg, träffade en dövblind tjej och hennes ledsagare, pratade lite med dem och så, trevligt. Väl framme i Örebro började min allergi att bli värre. Började hosta och så. Så söndagen avslutades på akuten med sprutor och medicin. Kom sedan hel strax efter kl. 24 och kröp slutkörd till kojs. Äter nu medicin som gör mig lite slö, men det fungerar.


Igår började jag min tredje termin på universitetet. Det känns lite konstigt, jag är oroligt inför denna termin och jag säger så. Engelsk litteratur, flummig huvudföreläsare, ja. Men samtidigt finns två plus i kanten, bra tolkar och sedan har jag blivit beviljad individuellt stöd. Vi håller nu på att diskutera hur detta skall utformas, men det blir nog bra till sist.


Idag kom en av mina tolkar och sa att hon och en till universitetstolk skall tolka mig i helgen i Uppsala. Det känns väl sådär om jag skall vara ärlig. Egentligen har jag som mål att dela på studier och privat liv, men ok, jag fick tolk i alla fall, och de är bra. Så vi får väl hantera situationen så professionellt vi kan från båda håll.


Nu skall jag undervisa teckenspråk, på återseende..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela