Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Nedräkning

Publicerad 2009-12-21 16:52:08 i Allmänt,

Bara tre dagar kvar till julafton, eller ja, nästan bara två. Fattar inte vart tiden tar vägen. När jag var liten började jag nästan längta till jul i september, nu är det bara några få dagar kvar och jag har nästan inte insett att julen är så nära.

Idag på förmiddagen körde jag in D.L till Skövde. Han skulle till tandläkaren. Jag passade på att gå en sväng på stan, fixade de sista små klapparna, inte alls mycket kvar, men ändå. Passade på att gå in och fixa till mina glasögon, det ena paret skaver på näsan, så de fixade till det. Sedan blev det en sväng till stadium och köpa en tröja som pappa skickat bud efter, lite julkappshandling och sedan lunch tillsammans med D.L på stan.

Åkte sedan bort till Ica Maxi, eller ja, Elins esplanad som det heter nu, men jag säger fortfarande maxi, är nog lite efter kanske=) Och Gud vilken bilkö det var där. körde vägen förbi högskolan och arla bort till maxi och var kö ända från rondellen nere vid järnvägen och upp till maxi sen. Precis när vi parkerade vid maxi messar pappa och ber att vi skall köpa den sista Wallander filmen till honom, så nu blir det att kolla på deckare över jul. Handlade också en julklapp, samt en julblomma till grannen som jag jobbar hos. Så skall åka bort till dem och lämna över blomman nu ikväll.

Har städat mitt rum här hemma i Hjo nu i eftermiddag också, så nu är det bara några tomtar som skall upp, sen är det jul på rummet=) Sen blir det jobb 9-17 imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela