Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

UH årsmöte

Publicerad 2009-04-26 20:46:02 i Allmänt,

Nu är UH: s årsmötes helg över. Det har varit ett bra årsmöte med många bra diskussioner. Jag inledde årsmötet med att äta lunch hemma hos mig med L.L. i fredags. Vi gick igenom det sista praktiska inför årsmötet. Sedan blev det att bege sig till Birgittaskolan och fixa de sista sakerna där på plats. Jag och T.A. åkte sedan iväg till Coop för att handla saker till nattcaféet. Massa korv, frukt, godis och läsk blev det. Sedan kom deltagarna kl. 17-18 och vi körde igång med middag i matsalen. Sedan blev det dags för mig att hälsa välkommen till årsmötet. Vår ordförande J.W. blev försenad till årsmötet på grund av trafiken så det föll på mitt ansvar att hälsa välkommen och så.


På fredag kvällen blev det sedan lekar och sociala aktiviteter, trevligt, trevligt. Men kvällen slutade dock med en adrenalinskadad tumme. Hmm, jag vet att det låter konstigt men det är sant. Jag gick i ni hemkunskapsrummet på Birgittaskolan och det började klia i min hals. Som nötallergiker så vet jag mycket väl vad detta kan innebära och tog det säkra före det osäkre och kontaktade A.H. och frågade om hon hade någon medicin med sig. Det hade hon inte men vi fick skjuts hem till henne och jag fick medicin, men det fortsatte att klia i halsen så vi bestämde oss för att ta spruta också. Men i paniken så vände vi sprutan på fel håll. Så att när jag tog sats och skulle skjuta in den i benet så gick den istället in i tummen. Fan vad ont det gjorde säger jag bara. Med tanke på att det till och med började blöda från nagel så har den antagligen gått i princip rakt genom tummen. Så nu sitter jag här med ett blått och ömt finger, men ja, ja, det läker väl. Då jag besökte läkaren igår för att kolla så att det inte var något farligt så blev jag ombedd att ringa till läkemedelsföretaget. Så tänkte ringa dit imorgon. Tänker kräva dem på pengar för sprutan samt för läkarbesöket.


Annars har årsmötet gått bra, hade påverkanstorg igår. Också spännande att ha direktdemokrati för första gången. Det vill säg att alla medlemmar har rätt att rösta. Idag blev det sedan att ta besluten. I huvudsak är jag mycket nöjd med de beslut som tagit, sen finns det ju alltid småsaker som kanske inte är precis lika roliga men i alla fall.


Jag blev även vald som vice ordförande i två år, så det kommer att bli en spännande period. Jag hoppas att det kommer att bli bra för det nya ungdomsrådet nu... jag skall i alla fall göra mitt bästa.

Kommentarer

Postat av: Juu och Kickan

Publicerad 2009-04-28 09:20:48

Du kommer att klara två år som vice ordförande galant!!! ^^

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela