Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Audism

Publicerad 2009-04-28 21:03:59 i Allmänt,

Har du någon gång hört uttrycket audism, det betyder fördomar mot döva, kanske är det som Örebro kommun har? Jag sökte ett sommarvikariat inom socialpsykiatrin. De skrev att kunskaper inom teckenspråk sågs som en merit, bra tänkte jag och skickade in en ansökan. I förra veckan fick jag svar, de ville träffa mig för intervju. Jag har sedan försökt att kontakta dem via mail och telefon, men utan resultat. Idag lyckades jag äntligen komma fram. Jag ringde via texttelefon och FÖC. Jag kände mig bara så diskriminerad då de förklarade att tjänsten var tillsatt och att jag minsann inte kan jobba där. Jag bad att få nr till chefen och ringde och skällde lite. Tänkte att jag känner inte henne och jag skall minsann inte bli trampad på tårna pga. Min dåliga hörsel. Så nu fick jag tid på tisdag att komma och träffa henne i alla fall, känns bra. Så nu är det bara att hålla tummarna att det går vägen och att jag får ett sommarjobb.

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2009-04-29 15:48:09

håller på dig tjejen rätt gjort

Postat av: Leif

Publicerad 2009-04-29 19:50:48

Även om du kanske inte får något jobb där är det starkt av dig att visa vad skåpet ska stå! Hoppas mötet på tisdag går bra.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela