Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

En gång Västanvik, alltid Västanvik

Publicerad 2008-09-08 08:17:54 i Allmänt,

"En gång Västanvik, alltid Västanvik" så sa rektorn på Västanviks folkhögskola i sitt tal för två år sedan när jag började där. För ett drygt ett halvår sedan slutade jag plugga där, och sedan har jag varit tillbaka fyra gånger efter det, och visst ligger det något i det hon sa. Det är alltid lika roligt att komma tillbaka till Västanvik igen, det känns lite som att resa bort men hem.


Nu i helgen har jag varit där på UH: s styrelsemöte. Många och långa bra och nyttiga diskussioner har tagits upp under helgens gång, och sedan har flera bra beslut tagits. Jag har även träffas massa gamla k0ompisar från min Västanviks tid, jätteskoj att träffa er igen, såväl gamla elever som lärare..


Nu är jag tillbaka i ett grått Örebro igen. Idag står tvättning på schemat på förmiddagen, samtidigt som jag ska plugga lite. Sen i eftermiddag blir det föreläsning på universitetet, och ikväll kanske följa med ner och vara fadder på nollningen, det får vädret avföra, om regnet fortsätter så känns inte kubbkväll i stadsparken så inbjudande kanske..


Och min värk från CI: t är kvar, har haft detta över en månad nu, och väntar på att få en remiss till Göteborg, men när, ja det är fortfarande den stora frågan det.

Kommentarer

Postat av: Susann

Publicerad 2008-09-09 18:02:32

usch det låter jobbigt att du har ont från ditt ci, men vad är det som gör att du får så ont från ci:t.?

Kram

Postat av: Heléne

Publicerad 2008-09-11 10:27:49

Ja, orsaken är fortfarande oklar, väntar på remiss till göteborg nu...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela