Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Läger i Leksand

Publicerad 2008-07-02 18:22:56 i Allmänt,



På denna vackra plats tillbringade jag förra veckan. jag var närmare bestämt i Leksand på Västanviks folkhögskola och jobbade som lägerledare här. VV är verkligen en underbar plats, det är så otroligt vackert både somamr som vinter, ni ser ju själva. Ibland längtar jag tillbaka lite, men skulle nog aldrig klara att bosätta mig på internat igen tror jag inte.




Denna bilden är tagen i Västanviks by, visst är det mysigt med alla röda timmer hus.

Vad gjorde vi på lägret ananrs då? Jo det var full rulle minst sagt. Dagtid hade deltagarna lektioner i teckepspråk, och på kvällarna var det min uppgift att försöka fixa till något. På schemat blev så väl brännboll, minigolf, 5- kamp, grillkväll och en rundtur i minibuss runt Siljan. Även så blev det en hel del kort spelande på kvällarna, brukar bli så när man är ute med UH gänget =)



Bilden är tagen från Siljansnäs, vi åkte förbi där på vår rundtur runt Siljan.



Denna veckan är det jonn på Fagerhult som gäller, och det känns rätt bra. Lite segt att gå upp å morgonen, men ananrs skall jag inte klaga, och man får ju lön, och det är inte fe l=)

På tal om jobb, fick ett samtal förra veckan där de frågade om jag ville jobba som personlig assistent nu i sommar. Jag tackade ja, pengarna är verkligen väl behövda just nu, detta innebär dock att jag inte har en enda ledig dag på en och en halv månad, men jag skall inte klaga, jag sa ju ja till jobbet själv.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-07-03 06:27:08

Vad ärligt att se bilder från VV igen det vcker så bra minnen hos en...

Grattis till assistansjobbet....



Ha en fortsatt skön sommar.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela