Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Julaftons kväll

Publicerad 2008-12-25 13:02:29 i Allmänt,

Julaftonen var lyckad, är jättenöjd med dagen, var lugnt och fridfullt som vanligt. Jag avslutade ju att skriva igår strax innan det att farmor och farfar kom hit. Vi åt då julmat, det traditionella, köttbullar, Jansson, prinskorv, sill, ägg, skinka, sylta, pastej, korv, gröt, ja allt det vanliga. Och sen kex och dessert ostar, mums.


Sedan var det dags för julklappsutdelningen. Någon tomte kom dock inte, men pappa delade ut julklapparna i år, vi brukar turas om att göra det, jag gör det ibland, Daniel ibland och pappa ibland. Jag klagade ifjol på att det stod God jul Heléne önskar M & P,  M & P betyder då mamma och pappa. Lite kort och tråkigt tyckte jag. Men nu i år var det förbättring =) Kunde stå allt möjligt konstigt på etiketterna. God jul Gumme lisa önskar mamma, God jul Heléne önskar Nenne (pappas smeknamn) osv. var lite kul att läsa etiketterna =)


Julklapparna innehöll diverse olika saker, många bra och ha saker. Lakan, handduks set, el tandborste, batteriladdare, pyjamas, raggsockor, våffeljärn, presentkort, pengar, cd - skiva (bra för CI träningen), dvd film, sportbag osv. jättebra saker, är jättenöjd. Pengarna skall användas till att köpa gardiner på Hem och Hobbytänkte jag. Och blir det något över, vilket jag tror, så tänkte jag köpa fårskinns tofflor, det har jag alltid önskat mig, men det har aldrig blivit av att jag köpt några.


Sedan igår kväll när vi satt här i gillestugan med farmor och farfar såg vi att något lyste till utanför fönstret. Oj, säger mamma titta det är tomtar ute. Så jag och mamma gick upp 9och öppnade dörren och då står hennes jobbarkompis Weronica där tillsammans med hennes lilla systerdotter. Så de kom in och ner i källaren och alla fick varsitt litet paket med en kexchoklad i. mamma viste om sedan innan att de antagligen skulle komma. När vi var inne på konsum i Tidaholm i måndags köpte hon 6 stycken chokladbitar som jag inte fick berätta för någon att hon köpt, men som hon vägrade att berätta vad hon skulle använda till, och det var ju just till detta. Men det var jättemysigt att få besök av dem. Liten överraskning, skoj.


Skall uppdatera med lite julbilder här sen, håller på att ladda batterierna till kameran med min nya laddare just nu, så bilderna kommer väl upp ikväll skulle jag tro =)

Kommentarer

Postat av: Sussie

Publicerad 2008-12-25 16:07:09

God jul och en god fortsttning på julen önskar jag till dig med.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela