Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Föreningsnörden

Publicerad 2013-03-21 14:21:29 i

Det finns en föreningsnörd i mig. För närvarande sitter jag på fyra förtroende uppdrag

Unga Hörselskadade riksnivå-ledamot, ett år kvar på mandatperioden

Unga Hörselskadade Örebro län- vald på ett år

Dövföreningen Örebro-ledamot, ett år kvar på mandatperioden.

ST- (fackorganisation) vald som ersättare på ett år

Mitt liv innehållet just nu mycket föreningsliv. I tisdags hade UH Örebro bowling och vårbuffe, var trevligt. Bowla 1,5 timma och därefter mat.

Idag hade ST sitt första styrelsemöte. Var rännande att se hur det fungerade. Lite annorlunda organisation i jämförelse med de andra. Men exempelvis arbetsmiljöfrågor är alltid intressanta och ligger mig varmt om hjärtat.

Nu i helgen är det dessutom styrelsemöte för UH. Det sista styrelsemötet för året. Nästa är det konstituerande mötet efter årsmötet. Hur styrelsens utformande kommer att se ut då är omöjligt att veta, men blir spännande.

Funderar lite vad jag skall ägna mig åt om tre år? Föreningslistan inom UH tar mycket tid, det har varit (snart 12) fantastiska år med många roliga, fantastiska, spännande, utvecklande, kämpiga, frustrerande möten och situationer, inte annat än att jag känner lite separationsångest över att bli 30 år och där av "pensionär" för den organisationen.

Så har ni förslag vad jag kan ägna mig åt om tre år så kom med det:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela