Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Palolem

Publicerad 2010-03-03 06:21:23 i Allmänt,

Sitter pa ett internetcafe pa Palomlem i Goa och njuter av livet. Kom hit i sondags vid lunch tid trotta efter fem veckors intensiv praktik och en vidrig natt pa nattbuss, halvsovandes i en trang sang pa en fard over slingriga bergsvagar. Men nar vi val kom fram da var det vart allt elendigt resande. Vi skall dock se oss om efter annat alternativ till hemresan.

Vi bodde tva natter i en liten stuga som jag kallar "Villa Villerkulla", den var rosa utvandigt med blatt balkongracke och vaggarna i var illgrona, stugan varlite sne har och dar bade in och utvandigt, men den hade anda sin charm. Dock var det valdigt varmt innomhus, plus att brunen vid duschen inte svalde vatten sa jag och tva tjejer till bslot oss att se oss om efter nagot med lite hogre standard. Nu har vi hittat en liten stuga som ar attemysig. Hade vi kommit direkt fran sverige och hit hade vi nog tyckt att standarden vzaar for lag, men efter fem veckor i Indien med allt vad det inebar sa ar detta rena lyxen for oss.

Dagarna har tillbringas emd sol och bad. Nastan lite for mycket, ar lite brand, men det ar ju sa skont att bara ligga dar och slappa. Kvallarna spenderas pa naon mysig strandrestaurang med god mat. Inte illa detta var vekigen det som vi behovde Stranden dar vi bo har inga stora lyxiga hotell utan smahyddor.

Vi far se hur lnge vi stannar pa denna strand, kanske drar vidare mot norr efter helgen, det aterstar att se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela