Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Hyderabad

Publicerad 2010-03-30 14:15:17 i Allmänt,

Söndagen den 21 till söndagen den 28 var vi ute på resande fot, närmare bestämt till Hyderabad och Henry Martins institute. Veckan handlae mycket om religion och religionskonflikter, ett intressant och spännande ämne. Och kanske extra intressant nu då Sverige allt mer blir ett mångkulturellt land. Veckan i hyderabad var verkligen kanon, kändes lite vemodigt att åka därifrån. Det enda med hela resan som var jobbigt var att vi var tvugna att åka nattåg dit och hem och jag har ju så svårt att sova på sådana ställen. Men annars var veckan kanonbra, Intressanta föreläsningar blandat med spännande och bra studiebesök. Vi har bland annat besökt tempel, moské, fort osv. Tänkte bjuda på några bilder så kan ni se hur vi haft det...

 


Här är en bild från Henry Martinsinstitute där vi bodde, visst är det vackert?




Här är platsen sär vi hade vår dagliga morgonbön tillsammans med de andra på institutet





Här skall vi besöka ett muslimskt tempel. Då gäller det att ta seden dit man kommer och klä sig därefter..





En bild från moskén


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela