Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Urix

Publicerad 2009-05-28 19:37:50 i Allmänt,

I helgen som var begav jag tillsammans med T.A. och K.N. oss norrut, närmare bestämt till Söderhamn och Urix. Urix är en åsiktsfestival för ungdomar från 13-18 år. Vi i UH skulle under denna helg hålla i två stycken workshop om tillgänglighet tillsammans med Unga Synskadade, US.


Väl framme i Söderhamn så fick vi veta att vandrarhemmet som vi skulle bo på var fullbelagt. Istället fick vi bo på hotell, vilket vi självklart inte hade något emot. Torsdagen inleddes sedan med information och på kvällen en parad genom staden.


På fredagen gällde det, det var nu som våra workshops skulle hållas. En nätt skara deltagare kom till vår workshop, och färre och färre blev de med tiden =( Samma sak på lördagen.


Men en sak var kul under helgen i alla fall. Hotellrummet hade inget duschdraperi. Det i sig var väl inte så kul, men vänta och se. Jag gick ner till receptionen och påtalade detta, frågade om det gick att få något duschdraperi. Jag fick reda på att det gick då visst inte, dessutom kollade de på mig med konstig blick precis som att är du helt dum i huvudet som frågar efter detta. Men jag blev erbjuden en bunt handdukar istället. Jag mottog dessa även om det som sagt var ett draperi som jag ville ha. Jag och T.A. skämtade om att skall man bo på hotell i Norrland så krävs det att man tar med sig egna draperi..


Nedan kommer några bilder från min helg.











Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela