Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Teckenspråkets dag

Publicerad 2009-05-15 21:09:21 i Allmänt,

Igår var jag i storstaden hela dagen, resorna dit börjar bli fler och fler, nästan som mitt andra hem även om jag för allt i världen inte skulle vilja bo där. Gårdagen bestod av tre olika saker. Först var det planeringsmöte med UH: s ordförande och generalsekreterare. Det var styrelsemötet i maj som skulle planeras, kolla med boende, skriva beredningar osv. mötet gick bra och var relativt snabbt avklarat.


Sedan var det ju teckenspråkets dag igår också. Vad är då detta, jo man firar att det svenska teckenspråket blev erkänt som språk 1981. UH firade detta med att trycka upp flygblad om teckenspråket. Jag hade själv formulerat innehållet på dessa, nöjd själv om jag får säga det =) Vi begav oss sedan till riksdagen samt Sergelstorg för att dela ut dessa och prata med folk. Utdelningen gick bra och papperna tog slut på en gång. Något som var kul var att plötsligt när jag stod där och delade ut mina papper så blir jag tillslagen på axel. Hjälp tänker jag först, skall människan råna mig, eller vad händer. Bakom mig stod en man och frågar på flytande teckenspråk vad det var för några papper, jag gav honom så klart ett och förklarade på teckenspråk vad det innebar. Dock blev jag så chockad över att han kom fram och tecknade och hur kunde han veta att jag var döv och kunde teckenspråk. Givetvis borde jag frågat vem han var, men i chocken missade jag detta. Grubblar fortfarande, vem är människan? =)


När vi var klara med flygbladsutdelningen så inleddes min sko jakt, vilket visade sig vara betydligt mera komplicerat än jag trott. Jag bestämde mig i veckan för att investera i ett par svarta Converse skor. Tycker att de är snygga och de är ju topp moderna nu dessutom. Började leta i Örebro tidigare i veckan, men min storlek var slut. Kollade Odenplan, slut. Tänker bra att jag skall till Sthlm, där finns de ju säkert. Var dock inne i varandra skoaffär på Drottninggatan och de var slut. Måste också tacka S.G. och J.W. för ert enorma tålamod med mitt sko letande. Men under POP mötet igår kväll fick jag tips att kolla id Fridhemsplan, stressade dit och i n i en liten skoaffär där som bara sålde den typen av skor, och hittade dem, vad skönt. Så nu är jag lycklig ägare till ett par Converse skor.


Tåg sedan 19- tåget hem och kom tillbaka till min lägenhet strax innan kl 22 nöjd men trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela