Heléne

En liten blogg som handlar om ingenting, utan mest om det jag för stunden har lust att skriva ned...

Ledarträff

Publicerad 2009-05-12 21:05:06 i Allmänt,

Var ett tag sedan jag skrev sist. Helgen har tillbringats i Eskilstuna på Vilsta sportcenter tillsammans med UH och SDU. Vi har planerat inför sommarens läger samt gått igenom Röda korsets första hjälpen osv. först i fredags innan avresan till Eskilstuna så hade vi två föreläsningar på universitetet. Den första handlade om tolkning i allmänhet, då mest fokus på två talspråk. Det kom bland annat en somalisk tolk och vi fick "lyssna" på en tolkning av somaliskt språk. Var intressant. Eftermiddag var det föreläsning om teckenspråkstolkning. Denna föreläsning var dessutom på teckenspråk. Superkul, jag fick informationen först för en gångs skull, jippi.


Efter föreläsningens slut åkte jag och A.H. mot Eskilstuna. Vi kom lite för sent så de andra hade dragit igång någon timma innan. Kvällen bestod sedan av många skratt och lekar, var trevligt och bra. Sedan på lördagen var det röda korset, lägerplanering och mer lakar och skratt =)


På söndagen planerade vi ytterligare lite läger och sedan åkte hem trötta och nöjda mot Örebro igen. Nu är det en ny vecka, med nya tag och med några kortare besök i Sthlm. Så Sthlm, tentaplugg och träning, det är det som står på schemat denna vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie86

Hej. Vad skoj att ni hittat in på min blogg. Här kan ni läsa om smått och stort, ditt och datt som händer i mitt liv...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela